Rodnei Trip

Iubesc primăvara, este perioada aceea din an în care toată natura renaște, aerul este mai cald, lumea mai zâmbitoare, atmosfera mai relaxată.

thumbnail (7)

Zilele trecute, nu cu mult timp în urmă, ne-am bucurat de o zi faină de primăvară și am decis să ieșim la o plimbare cu motorul prin Rodnei, destinația noastră finală fiind Poiana cu Narcise de pe Masivul Saca.

thumbnail (1)

Trebuie să recunosc că fiecare ieșire cu motorul are ceva special, cu fiecare ocazie mă desprind de rutina zilnică și exeprimentez altceva. Un alt mare plus este că așa am ajuns și noi să facem activități de familie – eu și tata în mare parte – ceea ce mă încarcă cu energie și positive vibes mereu.

thumbnail (8)

De fiecare dată când ne hotărâm să facem astfel de excursii sunt sigură de două lucruri:

1. Vom avea un “bumpy ride”, căci nu există ieșire cu motorul fără să întâlnim tot felul de obstacole pe drum.
  2. Vom vedea peisaje extrem de frumoase. Este incredibil câte are de oferit țara asta a noastră, mi se pare imposibil să călătorești prin România, prin munți, prin satele vechi în care încă se păstrează anumite tradiții și să nu rămâi măgulit, impresionat de ce descoperi.

Ei bine, și de această dată am întâmpinat probleme pe drum (ar trebui să dedic un articol tuturor întâmplărilor inedite trăite pe motor la astfel de excursii). De data aceasta nu eram doar noi, ne-am dus împreună cu câțiva prieteni de familie care au venit cu mașina.

Nu cu mult timp în urmă fusese furtună în acea zonă, prin urmare erau mulți copaci doborâți pe drum, iar de câteva ori am fost nevoiți să ne întoarcem. Când eram aproape de vârf (pe al treilea drum pe care îl încercasem) ne-am împotmolit din nou căci era căzut încă un brad. Dat fiind faptul că eram aproape de narcise și că bradul era uscat, am hotărât să tragem copacul cu mașina din drum, ceea ce am și făcut destul de rapid, surpinzător.

thumbnail (9)

După o după amiază petrecută prin văi, prin pădure și încercând diferite trasee pentru a ajunge pe creastă, am reușit într-un sfârșit să ajungem la Poiana cu Narcise, un loc absolut superb în care trebuie să ajungi neapărat în perioada în care sunt înflorite narcisele (noi am fost la început de mai). Las pozele să vorbească de la sine, ceea ce mai vreau să adaug este că de fiecare dată când ajung în astfel de locuri, în vârfuri de munte, în păduri, la cascade, oriunde în aer liber, în natură, mă bucur de câteva minute de liniște, de pace pe care până în prezent nu am reușit să le trăiesc în alte situații sau circumstanțe.

Această prezentare necesită JavaScript.

Cred că suntem în așa fel construiți încât să stabilim conexiuni puternice cu ceea ce ne înconjoară, iar când vine vorba de natură, poți simți cum te energizează, eu cel puțin, trăiesc un sentiment de “acasă” ori de câte ori ajung să petrec timp departe de oraș, în zone cât mai sălbatice și cât mai puțin umblate. Mă uit la tata, de exemplu, și văd efectiv cum se bucură cu adevărat de priveliște, de moment, cum scapă de orice grijă, orice problemă și evadează în “frumos” să zic așa. Cam aceleași trăiri cred că sunt vizibile și pe fața mea.

Este ceva special, ca și o îmbrățișare pe care o primești de la natură, atunci când stai și observi ce te înconjoară și realizezi că și tu ești parte din așa ceva, cred că te pot chiar și responsabiliza astfel de experiențe dintr-un anumit punct de vedere, dar acesta este un subiect pentru un alt articol.

Te îndemn cu drag să profiți de fiecare ocazie pe care o ai și să faci ieșiri în natură, să îți reîncarci astfel bateriile. 🙂